PARTICIPACIÓ DELS CAMPS D'APRENENTATGE DE LES ILLES BALEARS A LA FIRA DE LA CIÈNCIA 2010.
Amb la temàtica de la biodiversitat com a eix central, els camps d'aprenentatge de les Illes Balears han participat a la fira d'enguany. Els eixos de treball han sigut els següents:
- Flora de la Serra de Tramuntana. CA Orient, CA Es Pinaret, CP Mestre Colom (Bunyola) i CP Rafal Vell (Palma).
- Les Abelles. CA Son Ferriol, CA Sa Cala i PQPI Josep Sureda i Blanes d'operaris de vivers i jardins.
- La platja, entre el verd i el blau. CA Es Palmer, CA de Formentera, CA de Cavalleria i IES de Porreres.
Des del nostre Camp volem donar l'enhorabona a tot l'equip de mestres dels Camps de les illes i als centres col·laboradors. Així mateix agraïm l'esforç de les Conselleries d'Innovació, Interior i Justícia i a la d'Educació i Cultura per dur endavant projectes d'aquestes característiques.
Aquí podem veure una imatge general de l'estand amb als alumnes-monitors del CP Rafal Vell.
En aquest taller es treballava amb lupes binoculars per tal d'observar les adaptacions de la flora de la Serra de Tramuntana al clima mediterrani: pilositats de les plantes, estructures coriàcies, diferents formes del marges,... En aquest mateix taller es podia fer una fitxa de plantes endèmiques de les Balears.
En aquest taller es treballava amb lupes binoculars per tal d'observar les adaptacions de la flora de la Serra de Tramuntana al clima mediterrani: pilositats de les plantes, estructures coriàcies, diferents formes del marges,... En aquest mateix taller es podia fer una fitxa de plantes endèmiques de les Balears.
En aquest taller es treballaven les formes i marges foliars de les plantes a través del tacte. També es podia fer en aquest taller una fitxa d'identificació de les plantes segons diferents característiques: forma, mida, marge, disposició de les fulles...
En aquest altre taller es tractava d'identificar les plantes a través d'una clau dicotòmica i en relació al grup de plantes que teníem: arbres, arbusts, herbes, lianes i falgueres.
En aquest taller calculàvem l'edat dels pins comptant els anells de les llesques. Amb les alzines es calculava el seu perímetre i amb l'ajuda d'una escala podíem saber l'edat d'aquesta.
Una altra activitat que es feia en aquest taller era calcular la densitat de l'alzina, el pi i l'ullastre; així com separar les matèries que formen l'humus.
En aquest altre taller treballàvem amb els pol·linitzadors i els dispersors de llavors. Les papallones diferents que ens trobam a Orient ajuden a pol·linitzar les flors de les plantes. Una fitxa de papallones ajudava a entendre les parts d'aquestes i la funció dins els diferents ecosistemes. Igualment la funció dels dispersors de llavors a través dels excrements era una altra part de la temàtica d'aquest taller.
Vista general de l'estand.
En el taller de l'humus s'havia de diferenciar la matèria inorgànica introduïda o natural i els elements naturals.
En aquest taller: dels perfums i dels remeis medicinals; consistia en identificar el perfum amb la planta de la qual se n'havia obtingut l'essència. El taller dels remeis medicinals tenien diferents activitats: una consistia en identificar la malaltia amb el remei a un plafó de fusta, una altra activitat consistia en fer suc de plantatge per curar picades d'insectes, i finalment hi havia olis fets amb plantes medicinals que servien per problemes de pell i per a massatges.
Ens visitaren algunes personalitats a l'estand.
Esperem que us hagi agradat la fira i que hàgiu après qualque cosa visitant-la. Si voleu aprendre més coses ens podeu visitar a Orient, estam a la vostra disposició.
Esperem que us hagi agradat la fira i que hàgiu après qualque cosa visitant-la. Si voleu aprendre més coses ens podeu visitar a Orient, estam a la vostra disposició.
Fins a una altra.
Xavier Morell i Rafel Bonnín
(mestres responsables del Camp d'Aprenentatge d'Orient)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada