dilluns, 9 de novembre del 2009

CP Es Vivero: 5-11-09

Escola: CP Es Vivero, cinquè i sisè de primària.
Ruta: Sa talaia de Cal Reis.
Temàtica: paisatge, plantes de la garriga mediterrània i d'alzinar, orientació.
Començam a fer feina amb mapes i brúixoles. Aprenem a situar-nos sobre un mapa, a orientar-lo i a identificar diferents elements representats.
En petits grups posam en pràctica tot allò que hem après. Orientar-nos amb les brúixoles no resulta massa complicat.
Davant nostre tenim una panoràmica espectacular d'una part de la Serra de Tramuntana, un espai ideal per estudiar els tipus de paisatge que ens podem trobar.

També començam a fer feina amb les plantes. La primera passa, diferenciar els quatre grans grups (arbre, arbust, herba i liana). Més envant i amb l'ajuda de les fitxes de suport identificarem un número elevat de les espècies més representatives de la garriga i de l'alzinar.

L'alzinar és una de les comunitats més representativa de la nostra illa. Analitzam i estudiam quines són les seves característiques.

Finalment recuperam forces i ens preparam per fer l'ascensió a la cima de la talaia. Un petit esforç que es veurà recompensat per les magnífiques vistes que tendrem des del cim (cims més alts de la Serra, badia de Palma, Cabrera...).

Esperam que l'estada us hagi agradat.
Gràcies a tots i a reveure:
Rafel i Xavier.

1. soy de sexto me a gustado la montañas me han encantados muchoss mea encantados

soy juanan del colegio es vivero

2. som:na alejandra ,vaig veure moltes muntanyes, i va veure un precipici,nos varem cansar molt,varem veure molt d´abres,lianes i al final nos varem anar casa.

3. Sóc n'Ainhoa m'agradat molt l'excursió hem conegut moltes montanyes com la del Puig de Randa tambè hem vist la planta del Romaní, la Arbocera, tambè hem vist com m'os poren situar amb una brúixola ha estat molt divertit aquesta excursió i els monitors Xavier i Rafal han estat molt amables amb noltros m'ho he passat molt bé

4. soc xavier varem anar a orient amb cinquè m'agradat molt per que les montañes eren molt boniques varem veure unes plantes molt boniques arbres que an viscut molt d'ains avia un insecte tipic dalla el banyariquer que era de color negre varem tenir que pujar una costa molt enpinada varem arribar a la punta i estaban tots cansats desde la punta varem veure tot mallorca i l'illa de menorca era mol bonica la talaya de cals reis ens varem divertir molt tots els nins i nines del vivero dew javi

5. som andrea. varem anar a orient a la muntanya de c'als reis cinquè i sisè de primaria varem veure un munt de plantes, arbres, muntayes... me va agradar molt quan varem arribar a cim de la muntanya nos lo varem guanyar me va agradar molt beure desde el cim de la muntaya me va agradar molt. vull anar unaltra vegada.

6. soy de sexto me an gustado las montañas muchos i a los educadore me an caido muy bien i me a gustado orient i las muntañas mucho bueno adios hasta la proxima adios soy juanan dew